Mogis postproblem

Att Mogi gillar att shoppa och spendera pengar har väl inte undgått någon och man förstår att det blir dyrt i längden. Kanske är det därför hon på sistone varit så ivrig att sälja kläder och prylar hon inte längre använder? Inget fel med det, men de senaste dagarna har en mängd olika personer anklagat henne för bedrägeri då de betalat för varor de aldrig fått. Det har också kommit fram att flera personer betalat för och köpt samma sak, te.x. en ring från designer Thomas Sabo. Dessa inlägg har Mogi nu tagit bort men sök på "mogi sabo" på Google så kan ni fortfarande se det...

Det verkar i alla fall som att hoten om polisanmälan bet på Mogi, för att efter i flera veckor bara ha hävdat att hon inte vet vart allt tagit vägen skrev hon igår det här. Som van traderaanvändare vet jag av egen erfarenhet att Posten inte låter paket eller brev ligga bara för att de har för lite frankering. Istället får man en räkning hem på det man missat betala + expeditionsavgift.

Men om hon nu fått tillbaka paketen och de inte skickats pga för lite frimärken, varför sätter hon då inte bara på lite fler och skickar iväg dem?! Det är ju ändå grejer som hon inte vill ha? Men nej, nu ska hon behålla allting och betala tillbaka alla drabbade istället... kan det möjligtvis bero på att samma sak sålts till flera köpare?

Jag vet vad jag tror i alla fall. Och det är jag nog inte ensam om. Återstår att se hur Mogi hanterar detta...

Kommentarer
Postat av: Lalla

Formodligen insag hon att hon inte skulle komma undan och drog till med det dar som en ursakt for att inte bli anmald. Det ar iallafall intrycket jag (som annars aldrig last hennes blogg) far.

2008-10-30 @ 14:26:49
URL: http://julialex.blogg.se/
Postat av: Bloggspionen

Ja, det är vad jag tror också Lalla. Men att hon ens kom på idén har jag svårt att förstå, hon är ju ändå en hyfsat känd bloggerska och borde väl förstå att folk skulle märka så småningom att ingen fick sina saker och att flera dessutom köpt samma sak? Helskumt.

2008-10-30 @ 15:18:07
URL: http://bloggspionen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0